TEMAТИЧНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ЧАСОВЕТЕ
В НЕДЕЛНА УЧЕБНА ГРУПА
за учебната 2025-2026 година
Направление БИБЛИЯ И ТВОРЧЕСТВО
/ зимен срок 31.VIII.2025 - 31.V.2026 /
1 тема. Бъдете изпълнители на Божието слово /Яков 1:19-27/. Поставяне на казуси и възможни решения чрез ролеви игри, в които има спорове и разпри. В демонстрацията да се изясняват позиции, кой как трябва да постъпва според Божието слово. Чете се посочения текст от всички деца, като се редуват. Преписват се в тетрадката стихове 19 и 20. *Изработва се миниатюрна картичка с лично обещание към себе си.
2 тема. Подчинение на Бога /Яков 4:1-17/. Работни листове, на които се попълват пропуснати думи, свързани с темата. Пропуснатите думи да включват: „не одумвай“, „не съди“, „не се хвали“. Търсят се думи антоними (антиподи) на дадените, с които да описваме правилното поведение. На дъската се записва стих 17. *На малко картонче всеки записва това, с което трябва да се справи сам.
3 тема. Божии чада на светлината /1 Йоан 3:1-10/. Защо свързваме Христос със светлината, а делата на тъмнината с дявола? - колективно разсъждаваме. * Изработване на постер със символите на Божията светлина (лампа, светилник, лъчи, кръст, слово, слънце и др.)
4тема. Оправдание чрез вяра /Римляни 3:21-28/. *Изработваме макет на Христовия кръст и налепваме върху него листчета с нещата, за които вярваме, че получаваме чрез Исусовата смърт и възкресение. Обобщение от учителя: Чрез вяра човек се спасява, получава опрощение на греховете си и надежда за изцерение и вечен живот. Може да се поставят и листчета с молитвени нужди.
5 тема. Мъдростта на Духа /1 Коринтяни 2:6-15/. Раздават се ксерокопия на картинки със скрити детайли. Децата трябва да открият разликите в тях. Прави се аналогия със Святия Дух, Който може да види и малките различия и недостатъци в нас, които на пръв поглед не се виждат. Бог иска да ни усъвършенства по образ и подобие на Господ Исус Христос. Изготвяне на списък с характеристиките на Святия Дух и записване в тетрадките: Дух на мъдрост; Дух на знание; Дух на сила; Дух на радост...
6 тема. Едно тяло, много части /1 Коринтяни 12:12-31/. *Взимат се две картинки с изображения на къща и на човешка фигура и се разрязват произволно. Децата трябва да ги сглобят и залепят върху лист. Учителят умишлено ги кара да разменят частите, например: покривът отдолу, краката отгоре и т.н. След залепването картинките се поставят отпред и децата обясняват коя част къде и защо са поставили. Прави се аналогия с църквата и се чете посочения библейски текст. Извод: Всичко функционира добре, когато е на мястото си.
7 тема. Живот чрез Духа /Галатяни 5:16-26; 6:1-10/. *На цветни кръгчета или лентички са изписани думите, които назовават делата на плътта и плодовете на Духа, описани в посочените стихове. Децата трябва да ги подредят в две групи и под ръководството на учителя да ги залепят върху картон. Надписват се имената на групите: „Дела на плътта“ и „Плодове на Духа“. Наизуст се учи стих 6:7.
8 тема. Върховенството на Христос /Колосяни 1:15-23/. Обяснява се позицията ни в Христос като Негови деца и заедно като църква. *Изработване на цветна апликация, в средата на която има нарисуван царски трон, а около него цветна верижка с имената на децата, църквата, семейството.
9 тема. Безбожието в последните дни и наставления за благочестив живот /2 Тимотей 3:1-17/. Чете се текста и се задават въпроси, търсят се правилни отговори и се дават напътствия от учителя. *Изработване на групов колаж от слепени рисунки, надписи, апликации, в които децата изразяват своето виждане по темата.
10 тема. Престолът на Небето /Откровение 4:1-11/. Учителят разказва посочения текст като акцентира на блясъка на Небесния престол и поклонението пред Бога. *Изработват се коронки (може за детските главички, а може и като малки шаблони). Всяко дете вписва името си. Прави се надпис по стих 4:11 и заедно с коронките се поставя в творческия кът на Неделното училище.
/ летен срок 07.VI.2026 – 31.VIII.2026 /
Общо 3 теми, според графика на часовете, за затвърждаване на получените знания и изработване на предмети, рисунки, картички, пана, постери и други. Идеята е те да бъдат поставени в кътовете за демонстрация на детското творчество. За празниците е възможно да се подготвят подаръци за различни мисии, за приятели и близки.
Утвърдил: .................................
/........................./