TEMAТИЧНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ЧАСОВЕТЕ
В НЕДЕЛНА УЧЕБНА ГРУПА
за учебната 2025-2026 година
Направление СЛОВО И ХВАЛЕНИЕ
/ зимен срок 31.VIII.2025 - 31.V.2026 /
1 тема. Изпитания и изкушения /Яков 1: 2-18/. Предварително направена кутия, която да изпълнява ролята на аквариум. В него децата ловят листчета с въпроси, на които да отговорят. Въпросите са свързани с текста, например: какво е съмнение?; какво е вяра?; защо да не се хвалим? и т.н. Като обобщение се четат стихове 2-18 и се правят изводи. *Поставя се песен за разучаване, която да възхвалява Бога по избор на учителя.
2 тема. Да внимаваме какво говорим /Яков 3:1-12/. Темата може да се въведе чрез разговори и споделяне от тези деца, които имат домашни любимци. Откликват ли животните на команди? Чете се текста и децата разсъждават за силата на изговореното слово. Извод: думите могат да унищожават и да възхваляват. *Продължава работата по разучаване на новата песен.
3 тема. Господният ден наближава /2 Петър 3:3-14/. Учителят чете разказ за второто пришествие на Господ Исус.(може и да се гледа кратък откъс от филм по темата, да се покажат фотоси). Вниманието да се насочи към това как трябва да живеем - стих 14, защото Бог непременно ще се върне. *Подготвя се програма за Рождество и се прави подбор на песни за участие в тържеството.
4 тема. Божият гняв срещу греха /Римляни 1:18-32/. Показват се снимки на природни красоти, природни явления (изгрев, лунен изглед, светкавици...), на животни, снимки на хора. Логическа задача: може ли това да са богове? Децата да обосноват отговора си. Четат се стиховете и частично се тълкуват. Обобщение: какво мрази Бог? Отговор: Хората да се покланят на измислени богове. *Репетиция на учените песни. Подготовка за участие на сцена.
5 тема. Мъдростта и силата на Божието слово /1 Коринтяни 1:18-31/. Изваждат се стихове от евангелията, напътствия от Господ и се записват на дъската, например: „ако имаш две ризи, дай едната на ближния си“, „обичай ближния си“, „който иска да бъде пръв, ще ви бъде слуга“ и др. Децата трябва да ги обяснят със свои думи. После се чете научен текст или част от документ, като отново се иска от децата да обяснят съдържанието. Идеята е да стигнат до извода, че думите на Господ Исус Христос са лесни за разбиране, а мъдростта на хората е трудна за осмисляне. Може да се покажат снимки на знамения и чудеса, като се направи същата съпоставка между чудесата на Христос и чудеса от разни хора (илюзионисти, фокусници). Извод: Божиите думи са прости за разбиране, Божиите чудеса не са за забавление, а за изцерение, освобождение и снабдяване на нужди. *Разучаване на нова песен. Припомняне на учени песни.
6 тема. Духовните дарби /1 Коринтяни 12:4-11/. Показват се снимки, прожекция на компютър или просто разказ за действието на вятъра. Разсъждава се върху това какво може да направи вятъра: да докара облаци, да огъва дърветата, да обрули клоните и т.н. Прави се аналогия със Святия Дух, Когото не виждаме, но разбираме кога се движи по нещата, които се случват: изцерения, говорене на чужди езици, пророкуване, тълкуване на езици и др. Извод: По този начин Бог изявява Своето съществуване и величие. Четем посочения текст и изброяваме всички посочени дарби на Святия Дух. Записваме ги в тетрадките. *Продължава разучаването на новите песни. Пеят се песни по избор.
7 тема. Небесно обиталище /2 Коринтяни 5:1-10/. Учителят разказва за вечния живот, за смъртта на физическото тяло и безсмъртието на душата и духа. Обяснява къде отиват душите на хората (в Ада или в Рая) и как всеки сам взима това решение къде и как да прекара вечността. На дъската са написани две думи – Ад; Рай. На листчета са написани думи, които дават описания на Ада и Рая. Децата трябва да ги подредят под съответстващата им дума от дъската. Така ще получат две колонки с думи, които ще дадат пълно описание на Небето и Ада.*Разучаване на песни и химни за възхвала на Бога по избор на учителя.
8 тема. Смирението – пътят на Христос /Филипяни 2:1-11/. Акцентът на урока трябва да бъде върху смирението на Христос: 1) от Бог стана човек; 2)умря на кръст; 3) Бог Го възкреси и въздигна над всички небесни, земни и подземни същества. Наизуст стихове 2:8,9. Извод: Смирението е пътят към славата. *Пеят се изучени песни. Подготовка за сценично участие.
9 тема. Коренът на всички злини /1 Тимотей 6:3-10/. В средата на дъската се написва „Даром сте приели, даром давайте.“ Отстрани се написва въпросителната дума „Какво?“. Децата трябва да запишат отговорите си на дъската. Оформя се мрежа с различни отговори. После с помощта на учителя се заграждат с червен маркер тези от тях, които са библейски обосновани. Четат се стихове 6:6-11. Допълват се отговорите на дъската. Извод: „Сребролюбието е корен на всяко зло. Да не се скъпим да споделяме духовните и материалните си блага.“ *Усъвършенстване изпълнението на учени песни.
10 тема. Бог възпитава Своите деца /Евреи 12:1-13/. Учителят чете или разказва история за непослушно дете и история за послушно дете, които са незавършени. Раздава на децата по 2 малки бели листчета с имената на децата от прочетените или разказани случки. Децата трябва сами да завършат историите, като споделят от позицията на родители, как биха постъпили. Групова дискусия върху написаното. Учителят обобщава, че понякога Бог постъпва така и са нас, както родител постъпва с детето си- може да го накаже, може да го поощри. Идея на урока: всичко ще бъде за добро, защото както родителите обичат децата си, Бог още повече държи на тях. *Слушане на музикални изпълнения. Песни по избор.
/ летен срок 07.VI.2026 – 31.VIII.2026 /
Общо 3 теми, според графика на часовете, за пропуснати теми, теми по избор или затвърждаване на придобити знания и умения. Акцентът във втората част на урока е върху това, децата да научат повече песни с и без акомпанимент и при възможност да бъдат включвани в участия към хвалебната група.
За предпочитане е част от песните да са подходящи за изпълнение по време на големите християнски празници. Това ще облекчи подготовката за тържествените служби на Великден и Рождество Христово.
Утвърдил: ................................
/......................./