МЕНЮ   Email

Увереност с Бога
християнски проповеди, поучения, молитви, свидетелства и материали за неделно училище

Филип благовестява Исус

(Деяния на Апостолите 8 гл.)

26. А ангел от Господа говори на Филипа, казвайки: Стани, иди към юг, по пътя, който слиза от Ерусалим през пустинята за Газа.

27. И той стана та отиде. И, ето, човек от Етиопия, скопец, велможа на етиопската царица Кандакия, който беше поставен над цялото й съкровище, и беше дошъл в Ерусалим да се поклони,

28. на връщане седеше в колесницата си и четеше пророка Исаия.

29. А Духът рече на Филипа: Приближи се и придружи тая колесница.

30. И Филип се завтече та го чу като прочиташе пророка Исаия, и каза: Ами разбираш ли каквото четеш?

31. А той рече: Как да разбера, ако ме не упъти някой? И помоли Филипа да се качи и да седне с него.

32. А мястото от писанието, което, четеше беше това: - "Като овца биде заведен на клане: И както агне пред стригача си не издава глас, Така не отваря устата Си;

33. В унижение отмени се съдбата Му, А поколението Му, - Кой ще го изкаже? Защото се взе живота Му от земята"

34. И скопецът продума и рече на Филипа: Кажи ми, моля ти се, за кого казва това пророкът, - за себе си ли, или за някой друг?

35. А Филип отвори уста, и като почна от това писание, благовести му Исуса.

36. И като вървяха по пътя дойдоха до една вода; и скопецът каза: Ето вода; какво ми пречи да се кръстя?

37. [И Филип рече: Ако вярваш от все сърце, можеш. А той в отговор каза: Вярвам, че Исус Христос е Син Божий].

38. Тогава заповяда да се спре колесницата; и двамата слязоха във водата, и Филип и скопецът; и кръсти го.

39. А когато излязоха из водата, Господният Дух грабна Филипа; и скопецът вече не го видя, защото възрадван продължи пътя си.

40. А Филип се намери в Азот; и, като преминаваше, проповядваше благовестието по всичките градове докле стигна в Кесария.

 

 

Начало на урока.

 

Молитва.

 

Предизвиквам разговор за това, което се случва в света: хората боледуват, страдат в немощи, съгрешават, липсва им утеха, не знаят кой път да изберат за живота си. За по-малките деца е добре да се конкретизират подобни разговори. Назоваването на определени случаи ще внесе яснота. Нека да разкажат за проблеми при свои близки, които не познават Христос като Бог и Спасител.

 

След това децата се насочват към най-голямата нужда на хората. За да я открият, ще трябва да подредят дума от нарязани поотделно букви / виж приложението/.

След правилна подредба се получава думата БЛАГОВЕСТИЕ.

Така поставяме темата. Най-голямата нужда на хората е от това да чуят Благата вест за Господ Исус Христос. Само с вяра в Христос човек може да се справи с проблемите в този си живот. Този час ще разберем как един човек, на име Филип, благовести Христос на непознат човек.


Ход на урока

Четем посочените по-горе стихове, като поставяме задача децата да се опитат да запомнят отделните моменти в случката и да могат да я разкажат. Следва опит за преразказване на текста с подпомагане от учителя. Добре е учителят да си е набелязал предварително насочващите въпроси, за да упътва децата към отделните моменти в тяхната последователност.

Ако учениците не са запомнили историята, може да я прочетат отново на откъси и да преразказват със свои думи всяка отделна част. Така по-лесно ще вникнат в темата.

След като учителят се убеди, че съдържанието е добре овладяно, започва назоваване на отделните моменти с кратка фраза, която казва най-важното. Учениците трябва да могат последователно да назоват отделните моменти. Това е като озаглавяване на епизоди от текст.


Затвърждаване на придобитите знания

Използва се дидактическа игра. Посочените по-долу изводи са написани с едри букви и нарязани поотделно. Разбърканите листчета поставяме на масата пред децата, за да ги подредят последователно. Ако успеят, означава, че са усвоили добре съдържанието. Работи се групово.

Ето изводите за това, как Филип благовести на етиопеца, в тяхната последователност:

* Филип послуша Святия Дух;

* внимателно прецени обстоятелствата и разбра как да се намеси;

* обясни писанията( познаваше Стария Завет);

* каза какво трябва да се направи;

* остави човекът сам да реши;

* кръсти го във вода в името на Христос;

* остави го и последва пак Святия Дух.

Акцентът е върху желанието на Филип да бъде на разположение на Святия Дух и неговата способност да слуша, преценява и използва всяка предоставена му възможност, за да помогне на човека.

Край на урока

На децата се дава възможност да споделят как биха могли да приложат наученото в този урок. Идеята е да разберат, че начинът на благовестие на Филип е актуален и днес.

1. Да слушаме гласа на Святия Дух и да Го следваме

2. Внимателно да преценяваме обстоятелствата и да откриваме нуждата

3. Да се намесваме, когато сме сигурни, че е нужно

4. Да помагаме, като не ни омръзва да обясняваме

5. След като споделим Евангелието, да оставим човек сам да вземе решение

6. Да продължим да бъдем на разположение

7. Ако човек реши да направи следващата крачка, да го подпомогнем

8. Да се помолим с него и да го оставим в ръцете на Господа

9. Ние отново да последваме Святия Дух


За награда на всички деца се раздават рисунки, които да оцветят, на които са изобразени символите на вярата ни: кръст, сърце, гълъб. По-късно може да се направи колективен постер с оцветените и изрязани рисунки.

Край на урока.


Приложения:

 

 

 

Автор: Татяна Славова