МЕНЮ   Email

Увереност с Бога
християнски проповеди, поучения, молитви, свидетелства и материали за неделно училище

Сеячът и почвите

(по Лука 8:4-15)


 

1. Предварителна подготовка за урока:

-бели листи А4, които се разчертават на 4 еднакви части;

-семена(например леща, защото лесно се лепи);

-цветни моливи и химикалки;

-бяла дъска, маркер;

-Библии за децата.

2. Ход на урока

Мотивация: учим, докато рисуваме.

Четем от евангелието на Лука 8:4-8. След прочита започваме да рисуваме стих по стих прочетеното в четирите правоъгълника на листовете. Първа рисунка са стъпканите семена, втора-изгорените от слънцето, третата е за задушените от тръните, а на последната свободна част на листа рисуваме плодородни семена.

(Децата работят върху листовете си, след като учителят е показал на дъската как.)

Обясняваме на децата, че притчата има преносно значение. С нея Исус визира четири групи хора, за които се говори в следващите стихове. Четем стих по стих от Лк. 8:9-15. Под ръководството на учителя откриват кой стих за коя рисунка се отнася и изписват номерацията в долен ляв ъгъл на всяка рисунка.

Важно! След като определят къде попада даден стих( напр. Лк.4:12 за първата рисунка; Лк.4:13- за втората и т.н.), децата трябва сами да назоват групата хора, за които Исус говори по точно този начин. След това трябва да се опишат накратко тези категории хора, така както го направиха нашите деца в своите рисунки.

Те определиха първата група хора като такива, които забравят словото на Бога. Под втората картинка написаха, че се отнася за тези, които чуват Словото, но трудностите са причина да отстъпват от Него. Към третата група попаднаха хора, за които удоволствията са по-важни от Божията воля. На последната рисунка сложиха тези, които приемат Словото Божие, помнят Го и Го изпълняват.



3.Финал на урока

Нека всяко дете да си отговори на въпроса към коя група хора чувства че попада в момента и да постави малко кръгче с кръстче в средата на някой ъгъл на рисунката, която е подходяща за него в този момент от живота му.

После нека всеки вземе ярък цвят флумастер и да постави името си там, където иска да бъде.

Накрая снимайте работите на децата и ни ги изпратете.

УСПЕХ!


Автор: Татяна Славова