Вярващите споделят собствеността си
Необходими материали:
флумастери, ножици, цветни или бели листи, кутия за съкровища, напечатани стихове, в които са говори за съкровища и богатство.
Начало на урока
Молитва за споделени от децата нужди, за водителство по време на урока и за интерес у децата.
Ход на урока
*Мотивация
Дидактическа игра. Всяко дете трябва да нарисува и изреже това, което е най-ценното негово материално притежание. На гърба на рисунката всеки написва своята буква. Така ще знаем кой какво е нарисувал.
Децата рисуват къщи, коли, телефоните си, таблети, пари, велосипеди, топка, телевизор и всичко, което им харесва, че имат. После всяко слага нарисуваните предмети в „кутията на съкровищата“. Учителят започва да изважда рисунките, да назовава предметите и да разпитва, кой се нуждае от показания предмет. Заедно с децата се преценява кой какво няма и се раздават мнимите предмети. Смисълът на играта е в това, децата да разменят собствеността си, като всеки получи според нуждата си, без да гледаме кое на кого е.
*Поставяме темата.
Това е било действителност в ранната църква. Ранните вярващи са си служили един на друг, като по този начин са снабдявали нуждите си.
Четем ДА 4: 32-37
*Следва беседа върху стиховете.
С въпроси насочваме децата да споделят как разбират тези стихове. Акцентът да е върху това, че вярващите споделят собствеността си и се раздава на всеки според колкото има нужда пари, дрехи, храна.
*Визуализация.
Този метод има за цел да предизвика мисленето у децата. Да се сподели виждат ли словото от ДА 4:32-37 да се изпълнява днес в църквата. Насърчаваме ги да споделят свидетелства и лични впечатления.
(При проведени уроци по темата, децата споделят, че днес това не се прави по този начин. Затова е добре да си представят как това трябва да се изпълни в църквата.)
*Визия-перспектива.
Описват картина на съвременната църква, в която собствеността се споделя. Описват чувствата на хората и тяхното поведение. Представят си как трябва да бъде според описаното в Библията и словесно рисуват своите представи.
Заключителна част на урока.
Печатна дидактическа игра
Учителят държи листчета с написани стихове. Ето някои от тях:
Притчи 23:4 ; Марк 10:23; Мт.19:21; Притчи 11:28 и други подобни, които са свързани с разбирането за мястото на богатството в живота на вярващия човек.
Децата теглят листчета и четат стиховете. Споделят как разбират прочетеното. Така се убеждават, че цялото слово Божие е изпълнено с насърчения да не уповаваме на богатство, а да го споделяме с нуждаещите се.
Край на урока
Урокът завършва с молитва, която има за цел да затвърди придобитото знание и децата да запомнят най-важното по темата.
Приложение :
Автор: Татяна Славова