Залавянето на дякон Стефан
/ДА 6:8-15; 7:1; 7:51-60/
Подготовка за часа
Молитва; споделяне и разкази за трудности, с които са се сблъсквали като вярващи. Размисли върху това дали правим лошо като вярваме или добро.
Насочване към темата, като обобщаваме, че трудностите пред вярващите не са само днес, а ги е имало винаги.
Поставяне на темата
В миналото е било още по-трудно на хората да устояват вярата си. Те дори са заплащали за вярата си в Господ Исус Христос с живота си , но не са се страхували от тази смърт. Този час ще научим какво е преживял един Божий служител, на име Стефан.
Ход на урока
Четем стиховете от книгата ДА 6 и 7 глава, които са посочени в заглавието. Взимаме си цветни фигури / малки цветни топки или кубчета/, които ще използваме докато беседваме върху текста.
1. Правим описание с думи на Стефан : физически портрет, качества, характер, постъпки.
Важни въпроси са : Как разбирате думите: „Господи, не им считай този грях!“ - Стефан е простил вече на тези, които в момента го убиват. Защо им прости? - Защото имаше видение за Христос /7:55/ и вяра в Неговото име.
Докато разказваме за Стефан слагаме от едната страна светлите и топли цветове. Всяко дете, което назове определено качество, слага светъл предмет. Така символично изобразяваме делата на светлината.
2. Правим описание на качествата на тези, които убиха Стефан, както и описваме делата им. При всяко конкретно назовано дело или качество (завиждат, заговорничат, съблазнени са, убийци), на втората купчинка слагаме тъмните топки или кубчета. Това символизира тъмнината.
3. Изводи:
Визуален извод
Правим паралел между двете групи предмети и виждаме, че едната група са светли, а другата са тъмни. Така разграничаваме визуално тъмнината от светлината. Въпрос: Как трябва да бъде?. Отговор: Делата на светиите трябва да светят като светлина в този свят.
Умозаключения:
/Необходимо е да насочваме децата, особено ако са по-малки, за да стигнат до тези изводи./
- Стефан разбра, че те не познават Христос. Хората, които не познават Бог ще продължат да вършат лоши неща, но Бог и тях обича.
- Трябва да има свидетели за Христос, за да няма убийци в Негово име. Да благовестим без страх Божието царство, за да се спасяват повече хора.
- В Божието царство се влиза с вяра, надежда и любов и Стефан имаше и от трите. Днес ние трябва да пазим вярата си, да държим надеждата си и да обичаме дори и своите врагове и да се молим за тях.
4. Дидактическа игра.
На листчета пишем имена на хора, които ни мразят и ни се присмиват за вярата и ги залепваме на предварително подготвен макет на Христовия кръст. Молим се заедно за тези хора и за тяхното спасение. Поемаме отговорност да се молим за тях и през седмицата и да споделим какво се случва.
Може би за Рождество да подарим от изработените от нас картички или подаръци на тези хора и да им кажем „Честито Рождество Христово“
Заключителна част на урока
Какво запомних от този урок?
Недей да мразиш враговете си, защото Бог и тях обича. Направи всичко, което можеш, за да чуят за Христос.
Възможност:Тези две изречения може да се напишат и подредят в цветна верижка на таблото.
Край.
Автор: Татяна Славова