Златни правила
Предварителна подготовка
Изрязват се цветни кръгове, като едните са жълти, а другите са цвят по избор. На жълтите кръгове се написват библейските стихове от Лука 6 глава 27- 38. Стиховете се написват във вид, достъпен за децата, като не се преписват дословно. Така оформяме 10 добри правила. На по-тъмните кръгове се написват противоположни по значение изрази. Получават десет жълти кръга със златни правила и десет по-тъмни кръга с неща, които не трябва да се правят.
Мотивация
Децата обичат да бъдат хвалени и награждавани. Искат ли да бъдат похвалени от своите близки и да угодят на Бога? За целта ще се запознаят с правила, които да им помогнат да станат по-добри и за пример.
Ход на урока
Урокът започва с молитва и песни. Децата са емоционално овладени. Следват мотивиращите въпроси, част от тях са посочени по-горе. Започва игра. За начало на голяма маса се разпръскват всички кръгчета – и светли и тъмни. Задачата е те да бъдат подредени по колони, като в лявата колона да бъдат поставени листчетата с добрите правила, а в дясната колона да се подредят лошите правила. /Оказва че, че дори и да не са запознати с Библията, децата се справят, стига да могат да четат/
Следва по-трудна задача. Сега започват да четат стих по стих от първата колонка и търсят кой стих от втората колонка му отговаря по съдържание. Така откриват на всяко положително послание по едно отрицателно и ги подреждат./Виж снимките, които следват./
След подредбата един чете всички стихове от лявата колонка. По този начин децата се запознават със стиховете от Лука 6:27-38. Сами трябва да направят извода къде са грешили досега и какво е нужно да променят в своето поведение. Дава им се възможност да се изказват.
В края на урока децата взимат по едно кръгче за шаблон и начертават в тетрадките си 2 подобни. Написват в тях правилата, които им се струват най-важни за тях и ги научават наизуст.
Край на урока
Цветните кръгчета се слагат на таблото, на което след всеки час поставяме част от детското творчество. Така родителите се запознават с това, което децата са учили. Урокът завършва с молитва на благодарност.
Автор: Татяна Славова